mandag 19. januar 2009

Der datt den dritten

På t-banen hjem fra Blindern i dag hadde jeg en pinlig opplevelse. Foran meg står det en mann og snakker med en dame på engelsk, men det er absolutt ikke vanskelig å merke at han snakker om meg og de to jentene som satt ovenfor meg. Den ca.50 år gamle mannen var frekk nok til å fortelle den andre om hvor lite flinke norsk ungdom var til å reise seg for eldre. For å få fram poenget sitt passet han like greit på å PEKE på oss i tillegg. Ikke var han gammel og ikke var han på noen måte skrøpelig.

Da jeg snart endelig reiste meg for å gå av t-banen var jeg så forfjamset over frekkhetene (og den meterhøye hunden foran meg med røde øyne) at jeg datt så lang jeg var over de andre som satt i nærheten (inklusive mannens utenlandske gjest). Mens de fleste ble bekymret over hvordan det gikk med meg, gikk den frekke mannen radig forbi og satte seg på plassen min. Herlig!

Etter en relativ kort arbeidsdag, møtte jeg en så perfekt gutt på gata at jeg nesten ble blåst av fortauet. Definitivt dagens høydepunkt. Noen kjøp ble det på meg også, riktignok fra Pk.
Nightmare on Elm Street og Best of Pixies. Billig! Fornøyd!


Christina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar